محمدجعفر خسروی مجری برنامه «به اضافه یک» در گفت و گو با جام جم مطرح کرد

به اضافه یک؛ آزمون جسورانه رسانه‌ملی


محمد جعفر خسروی مجری با سابقه رادیو و تلویزیون اجرای برنامه اخیر خود را یکی از بهترین تجربیات ۴۱ سال اخیر خود میداند.



به گزارش روابط عمومی مرکز هنری رسانه‌ای نهضت، محمدجعفر خسروی چهره شناخته شده رسانه ملی، با بیش از چهار دهه فعالیت مستمر در عرصه رادیو و تلویزیون، نامی آشنا برای مخاطبان ایرانی است. اجرای برنامه‌های پر بیننده‌ای همچون «زنده باد زندگی» و «روز از نو» از جمله فعالیت‌های حرفه‌ای خسروی است. خسروی به دلیل صراحت بیان، اجرای مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری را نیز بر عهده داشته است و از سال گذشته مجری برنامه سیاسی اجتماعی به اضافه یک است که در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پخش خود را آغاز کرد. در ادامه گفت‌و‌گوی او را درباره برنامه به اضافه یک می‌خوانید:

محمدجعفر خسروی مجری برنامه «به اضافه یک» درباره اجرای این برنامه گفت: شروع همکاری من با برنامه به اضافه یک در اسفند ۱۴۰۲ و همزمان با شروع برنامه بود حالا به لطف خدا در فصل دوم هم در کنار دوستان هستم. همانطور که «به اضافه یک» آزمونی جسورانه برای رسانه ملی بود اجرای آن هم خالی از مخاطره نبود اما کار در یک گروه جوان و شاداب حرفه ای صاحب تحلیل و ساعی موجب شد اجرای به اضافه یک به گواهی بسیاری از دوستان و صاحب نظران یکی از بهترین تجربیات ۴۱ سال کار حرفه ای من باشد.

وی درخصوص حضور مهمانها با طیف‌های فکری مختلف بیان کرد: بی هیچ تردیدی من هم علاقمند هستم تا مهمانانی که گرایشات و گفتمان متفاوت دارند در برنامه حاضر باشند. جامعه متکثر است و رسانه آینه جامعه است. اساسا به اضافه یک بر این باور بنیاد شده است و مخاطبان خود را محق می‌داند که انتخاب کنند و می‌کوشد همگرایی و هم افزایی جامعه را رشد دهد به اضافه حتی یک نفر بیشتر. به همین دلیل نام برنامه «به اضافه یک» است. شاید آن یک نفر شما باشید. برای حصول این مقصود باید همه سهیم باشند، یک به یک. از سوی دیگر زیبایی این برنامه به رنگارنگی دیدگاه ها و تنوع تمایلات است.

مجری برنامه به اضافه یک ضمن توضیح دراین باره که تا کنون هیچ خط قرمزی برای اجرا نداشته‌ام عنوان کرد: تا کنون هیچ خط قرمزی به من تذکر داده نشده البته که خلاصه می‌شود در استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، به شرح دیگر ما در بستر آزادی فراهم آمده به تبادل افکار و نظراتمان می‌پردازیم تا مرز مخدوش نشدن جمهوریت، اسلامیت و استقلالمان که ارکان قطعی عزت و شرف ملی ماست و در حاکمیت، ملت و رهبری متجلی است. ما هم مانند هر فعالیتی محدودیتی داریم اما مهمانان ما در این برنامه حرف‌های بسیار تند و گزنده ای زده اند ولی بازگویی آنها هیچ پیگرد و پیگیری نداشته. به رغم بعضی تصورات رسانه ملی محیط مبادله، مقابله و مناظره را محدود نکرده است و به اضافه یک بی چشمداشت به آرای مردم ادامه دارد و در فضایی ایمن و آزاد تولید و پخش می‌شود.

خسروی در ادامه درباره نظرات و بازخورد مردم از برنامه توضیح داد: مردم ناباورانه ما را تماشا می‌کردند و آنچنان که پیشتر گفتم گمان می‌کردند یک استثناء به فراخور رویه رسانه در موسم انتخابات است. به تدریج این اعتماد ایجاد شد که این برنامه ماموریتی موسمی ندارد و مبتنی بر راهبرد رسانه طراحی و تعریف شده است. مردم اقبال خوبی نسبت به برنامه داشته‌اند و پیامک‌های ارسالی مخاطبان به طور میانگین بیش از صدوپنجاه هزار پیامک در هر قسمت از برنامه است.

منبع: روزنامه جام جم

نظرات

برای نوشتن نظر ثبت نام کنید و یا وارد حساب کاربری خود شوید