هوای نو هیأت در قاب تصویری «به عشق حبیب»


مجموعه مستند «به عشق حبیب» روایتی از برگزیدگان هیئات مردمی فعال در سراسر کشور در مهرواره هوای نو است که به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام به روی آنتن رسانه ملی رفته است.



به گزارش روابط عمومی مرکز هنری رسانه‌ای نهضت، از تولیدات محرمی نهضت باید «به عشق حبیب» اشاره کرد. مستند به عشق حبیب بعد از برگزاری مهرواره هوای نو در سال گذشته تولید شد. این مهرواره که برگزاری آن بر عهده سازمان هیأت و تشکل‌های دینی بود در راستای تکریم و معرفی هیأت‌های فعال و تاثیر گذار و همچنین جایگاه هیأت در میان مردم برگزار شد و در اختتامیه آن به بهترین هیأت های مردمی که در زمینه جهاد تبیین و بخش های مختلف نقش تاثیرگذاری داشتند جوایزی تعلق گرفت. مستند «به عشق حبیب» به سراغ برگزیدگان این مهرواره رفت و با رویکرد معرفی هیأت‌های مردمی نقش‌آفرین در ساختن ایران اسلامی تولید شد.

در اولین قسمت این مستند به شرح فعالیت هیأت عاشوراییان اصفهان پرداخت که در زمینه ارتباط هیأت و هنر مشهور است. یکی از سوژه های جذابی که در این قسمت بیان شد بازی دیجیتالی بود که این هیأت برای مخاطبان نوجوان در دوسال ابتدایی ابتلا به کرونا طراحی کرده بود. قسمت دوم معرفی گروه فرهنگی فانوس و فعالیتهای ویژه تربیتی آن در زمینه کار با نوجوان است. در قسمت سوم به سراغ گروه ماهد رفت و به معرفی این گروه فرهنگی پرداخت. در قسمت چهارم به شهرکرد رفت و فعالیتهای هیأت دانش‌آموزی انصارالمهدی را به تصویر کشید. قسمت پنجم روایتی از فعالیتهای هیأت یامهدی در شهر واوان و به تصویر کشیدن این فعالیتها از جمله درختکاری، تفکیک زباله‌های خشک و تر، آموزش ساخت انگشتر نقره، مردم یاری در بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و همچنین فعالیتهای جهادی دوران کرونا از محورهای اقدامات این هیأت بود که در قسمت پنجم به نمایش در آمد. قسمت ششم به معرفی هیأت ره‌پویال وصال شیراز در زمینه کار فرهنگی و تربیتی و خانواده، قسمت هفتم به معرفی هیأت انصار ولایت یزد در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی و اهمیت به حوزه آموزش کودکان و در قسمت هشتم به معرفی هیأت ثارالله زنجان میپردازد. از نکات مهم این مجموعه مستند کوتاه تنوع قومیت‌ها و زبانهای مختلف در هیأت است که هرکدامشان به سبک و روش خود در شناسایی مکتب اهل بیت به نوجوانان و جوانان تلاش می‌کنند.  این مجموعه مستند که هر قسمت بین  ۸ تا۱۰ دقیقه است در دهه اول محرم از شبکه‌های مختلف سیما باز پخش شد.

نظرات

برای نوشتن نظر ثبت نام کنید و یا وارد حساب کاربری خود شوید