حجت الاسلام علی پناه:

یا علی گفتن باید مقدمه اقتدا به مولا باشد


حجت الاسلام میثم علی پناه گفت:امیرالمومنین میزان الاعمال است و بناست قیامت ما را با او خواهند سنجید و اینکه مشخص شود تا چه میزان نماز و اخلاق حضرت در رفتار من مشهود بوده است؟



به گزارش روابط عمومی مرکز رسانه ای نهضت،حجت الاسلام میثم علی پناه در سخنانی به بیان اهمیت غدیر و فضائل امیرالمومنین (ع) پرداخته است.

وی در این خصوص گفت: محبت امیر المومنین (ع) تنها حسنه‌ای است که هیچ گناهی قدرت از بین بردنش را ندارد و روایتش از سوی پیامبراکرم (ص) آمده است.

حجت الاسلام میثم علی پناه با طرح این سوال که چرا محبت امیر المومنین (ع) با هیچ گناهی از بین نمی‌رود و کدام محبت مد نظر است؟ افزود: آن محبتی در دل انسان جاودانه می‌ماند که ریشه در معرفت دارد. شیعه مولا و مکتبش را شناخته و در اثر شناخت عاشق امیرالمومنین (ع) شده و با هیچ شبهه‌ای از دل بیرون نمی‌رود و با هیچ واسطه‌ای از انسان جدا نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هیچ گناهی نمی‌تواند این محبت را از بین نمی‌رود؟ اظهار داشت: چون انسان هر کسی را بیشتر دوست داشته باشد سعی می‌کند مشابهت و مشاکله ای پیدا کند و سعی می‌کندکارهای آزار دهنده انجام ندهد و کسی که حضرت امیر را دوست داشته باشد عاشق او شده و زمینه‌های اطاعت از مولا فراهم می‌شود. یا علی گفتن باید مقدمه اقتدا به مولا باشد.

حجت الاسلام علی پناه بیان داشت: امیرالمومنین میزان الاعمال است و بناست قیامت ما را با او خواهند سنجید. اینکه تا چه میزان نماز و اخلاق حضرت در رفتار من مشهود بوده است؟ امیدواریم زمینه‌های توفیق تبعیت از شخصیت و وجود مقدس امیر المومنین (ع) را به ما عنایت کند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات

برای نوشتن نظر ثبت نام کنید و یا وارد حساب کاربری خود شوید

از حمایت شما متشکرم!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

اخبار مرتبط

گفتگو و مصاحبه نهضت و مجموعه رسانه‌ای مهر دو بال مهم پوشش رسانه‌ای مهمانی ۳۰۰ کیلومتری

به گزارش روابط عمومی مرکز هنری رسانه ای نهضت؛ در روزهای پیش از مهمانی بزرگ غدیر مرکز هنری رسانه ای نهضت با همکاری خبرگزاری مهر پای کار این جشن بزرگ آم...

منتشر شده در ۳ ماه پیش
مستند مهمونی ده کیلومتری تلفیقی از تنور انتخابات و مهمونی غدیر/ نقاشانی که گل کاشتند

به گزارش روابط عمومی مرکز رسانه ای نهضت،هنرهای تجسمی یکی از عرصه های هنری در کشورمان است که نسبت به دیگر هنرها امکان بروز و واکنش سریع به اتفاق ها را...

منتشر شده در ۳ ماه پیش
مستند مهمونی ده کیلومتری برنامه های مقدس مسجد جمکران برای عید غدیر اعلام شد

به گزارش روابط عمومی مرکز رسانه ای نهضت، حجت الاسلام محمد باقر ولدان با اشاره به اینکه اصل غدیر در طول تاریخ، تجلی و تبلور ولایت و حاکمیت اهل بیت (ع)...

منتشر شده در ۳ ماه پیش