«مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» فرصتی برای تقویت مشارکت سیاسی و اجتماعی


سعید الهی تهیه‌کننده و فعال سینما از مردم دعوت کرد تا در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» شرکت کنند.



به گزارش روابط عمومی مرکز رسانه ای نهضت،سعید الهی تهیه‌کننده و کارشناس فرهنگی عنوان کرد: عید غدیر بر خلاف خیلی از اعیاد و مناسبت‌های کشور و نسبت به ماهیت مهم و بااهمیت خود اتفاقاً از رویدادهای مظلوم کشور به حساب می‌آید. این اتفاق در حالی‌ست که این عید بزرگ به عنوان نقطه عطف شکل‌گیری و معرفی مفهوم ولایت در بین مسلمانان دنیا به ویژه شیعیان قابلیت برگزاری روزها و ماه‌ها برنامه‌های فرهنگی و تبیینی را دارد و نباید تنها به یک روز تعطیلی و چند برنامه کوتاه مدت خلاصه شود.

وی ادامه داد: باورم بر این است که ابزار فرهنگی هنری به عنوان بهترین حلقه اتصال و انتقال مفاهیم معنوی به اقشار مختلف مردم می‌تواند عظمت پدیده‌ای چون روز عید غدیر خم را برای آحاد مردم در سنین مختلف فراهم کند و آئین پیاده‌روی و برنامه‌های جشن در این روز از آن جمله است.

این فعال رسانه و سینما درباره «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» عنوان کرد: بی‌شک اعلام آمادگی و حضور همکاران ما در عرصه سینما و رسانه به عنوان افراد و چهره‌های شناخته شده و مردمی در این مراسم موجب ترغیب و تشویق سایر هموطنان در بزرگداشت این عید و هم‌افزایی و اتحاد بیشتر خواهد شد و در بستر آن می‌توان به مفهوم‌شناسی ولایت در بین نسل نوپای جامعه و نیز انواع مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی برای تقویت یک نظام علوی هم کمک کرد.

الهی تاکید کرد: عید غدیر فرصتی است که هر مسلمانی یکبار دیگر با نگاه دقیق‌تر حقایق تاریخی و مذهبی را مورد بررسی قرار دهد تا لزوم جایگاه ولی و پیشوای دینی از جنس مولای متقیان امیرالمومنین (ع) را در هر جامعه‌ای احساس و به همان نسبت تبلیغ کند.

سعید الهی در پایان با دعوت مردم برای شرکت در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» گفت: من به عنوان فرد کوچکی از فعالان حوزه فرهنگ و سینما و رسانه از عموم ملت شریف و مؤمن و ولایت‌پذیر ایران دعوت می‌کنم با حضور در مراسم مهمانی عید غدیر علاوه بر تجدید بیعت با اولیا الله معصوم (ع) و رهبر معظم انقلاب، گامی در جهت استمرار تفکر ولایت تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) بردارند.


منبع: خبرگزاری مهر

نظرات

برای نوشتن نظر ثبت نام کنید و یا وارد حساب کاربری خود شوید

از حمایت شما متشکرم!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

اخبار مرتبط

گفتگو و مصاحبه نهضت و مجموعه رسانه‌ای مهر دو بال مهم پوشش رسانه‌ای مهمانی ۳۰۰ کیلومتری

به گزارش روابط عمومی مرکز هنری رسانه ای نهضت؛ در روزهای پیش از مهمانی بزرگ غدیر مرکز هنری رسانه ای نهضت با همکاری خبرگزاری مهر پای کار این جشن بزرگ آم...

منتشر شده در ۳ ماه پیش
مستند مهمونی ده کیلومتری تلفیقی از تنور انتخابات و مهمونی غدیر/ نقاشانی که گل کاشتند

به گزارش روابط عمومی مرکز رسانه ای نهضت،هنرهای تجسمی یکی از عرصه های هنری در کشورمان است که نسبت به دیگر هنرها امکان بروز و واکنش سریع به اتفاق ها را...

منتشر شده در ۳ ماه پیش
مستند مهمونی ده کیلومتری برنامه های مقدس مسجد جمکران برای عید غدیر اعلام شد

به گزارش روابط عمومی مرکز رسانه ای نهضت، حجت الاسلام محمد باقر ولدان با اشاره به اینکه اصل غدیر در طول تاریخ، تجلی و تبلور ولایت و حاکمیت اهل بیت (ع)...

منتشر شده در ۳ ماه پیش